Stroer

Dobre praktyki

Warunkiem skutecznego wykorzystywania outdooru w kampaniach reklamowych jest jasne określenie celów i założeń kampanii.
Jedną z wielu zalet OOH jest wielowymiarowa elastyczność tego medium – pod kątem założeń kampanii można zoptymalizować takie parametry kampanii jak:

  • zasięg geograficzny: od kampanii miejskich po kampanie ogólnopolskie
  • segment cenowy nośników: od ekonomicznych po super premium
  • format nośnika: od małego po mega size
  • czas ekspozycji: dwa tygodnie, miesiąc, kampanie stałe, rotacyjne, etc.
  • dotarcie do grup celowych: kampanie masowe vs. kampanie do określonych TG
  • forma ekspozycji : kampanie standardowe, standardowe z uzupełnieniem ambientu, niestandardowe

Parametry te są dostosowywane do potrzeb konkretnej kampanii, dzięki czemu można uzyskać oczekiwany efekt przy założonych wydatkach.
Biorąc pod uwagę planowany zasięg i cele kampanii stworzona została uproszczona macierz kampanii outdoorowych.

Macierz kampanii outdoorowych

TYP kampaniiOgólnopolskaAglomeracyjna(Ponad) regionalnaMiejska
(Re-) Launchowa        
Wizerunkowa        
Promocyjna        
Stała kierunkowa        

Kluczowe typy kampanii OOH - ramowa charakterystyka

TYP kampaniiCel kampaniiformat
i segmenty
nośników
lokalizacja
nośników
okres
ekspozycji
ambient
(Re-) Launchowa Efektywny launch marki / produktu Zwykle kampanie multiformatowe budujące największy zasięg kampanii Gwarantująca najszersze dotarcie Zwykle miesiąc, ale często z teaserem w pierwszym tygodniu - dwóch Zdecydowanie tak, o ile budżet na to pozwala
Wizerunkowa Wzmocnienie wizerunku / repozycjonowanie Nośniki dopasowane do pozycjonowania / wizerunku Gwarantująca najszersze dotarcie Dwa tygodnie lub miesiąc Tak, o ile budżet na to pozwala
Promocyjna Informacja o promocji Jeden format zwykle masowy bądź ekonomiczny Często nośniki w polu działania punktów sprzedaży prowadzących promocję Na czas trwania promocji – często dwa tygodnie Rzadko
Stała kierunkowa Wskazanie drogi do punktu sprzedaży Format ma znaczenie drugorzędne Kluczowa – nośniki zlokalizowane przy potencjalnych trasach dojazdu Stała, często wieloletnia ekspozycja Nie